26 ספטמבר 2019 | נכתב ע"י 

ברכת שנה טובה לחברי אגודת הסופרים

כ"ו אלול תשע"ט, 26.9.19

לחברות וחברי האגודה שלום רב!

עם סיומה של שנת תשע"ט ופתחה של שנת תש"ף, ברצוני לאחל לכם שנה טובה, שנת בריאות טובה ושנת פוריות יצירתית.

הסתיימה עוד שנה של פעילות מאומצת ורבת הישגים והנה אנחנו עומדים בפתחה של שנה חדשה אשר, ככל הנראה, תהיה שנה מורכבת ואתגרית. קיימת סבירות גבוהה שבאמצע השנה הקרובה, ניאלץ לצאת מ"בית הסופר", עקב פרויקט הבנייה ומימוש תכנית השימור. תכנית האירועים תתממש כנראה באולמי "בית שלום עליכם" בתל אביב. מיקום משרדי האגודה טרם הוחלט עקב היעדר מועד סופי לפינוי ולאור היכולת הכספית של האגודה.

כך או כך, ההתארגנות לפינוי ולמעבר תדרוש מהצוות המוביל של האגודה ומצוות העובדים זמן רב ומאמצים רבים.

אני מבקש מציבור החברים לגלות סבלנות וסובלנות כלפי ראשי הוועד וצוות הניהול של האגודה בתקופה הקרובה.

המשימות מורכבות ומסובכות ומשולבות בהן לא רק נושאים ארגוניים וכספיים, אלא גם נושאים משפטיים וחוקיים רבים הגוזלים מאיתנו שעות רבות וזמן יקר.

עם זאת, נמשיך בכל המרץ לקדם ולשדרג את האגודה בכל המישורים. בשנה הקרובה נוביל מספר פרויקטים חדשים, כמו כנס "כיסופים", בימים 15 – 22 בנובמבר בירושלים, יחד עם מרכז שז"ר ומכון ואן ליר וניהולה האמנותי של חווה פנחס כהן, פסטיבל משוררי הים התיכון יחד עם עיריית נתניה ובהובלתה של אביבית לוי בחול המועד פסח ועוד ועוד. כל זאת בנוסף לקידום ופיתוח מכון "גנזים" ושדרוג כתב העת "מאזנים".

בנוסף, אין אנחנו יכולים "להישאר מאחור". דרישות משרדי הממשלה והגופים התומכים השונים, כמו גם התפתחויות מואצות של עולם הספרות והרשתות החברתיות, מחייבות אותנו להתאים עצמו לרוח התקופה ודרישותיה. הדברים מחייבים השקעות כספיות ניכרות, שינויים ארגוניים והתאמות ושינויים גם של תקנון האגודה המיושן וגם של דפוסי עבודה ופעילות.

אני רוצה להודות לכם על תמיכתכם בוועד האגודה, כפי שבאה לביטוי באספה הכללית האחרונה. תמיכתכם חשובה ונחוצה להמשך הפעילות ולקידום האגודה וממילא לקידום הספרות העברית במדינת ישראל. תודה מיוחדת לסגניי, עצמון יניב ממלא מקומי והאחראי על הנכסים והכספים שעמל 24 שעות ביממה על שמירת נכסי האגודה וניהול כספיה במקביל לפעילותו הספרותית, לסגניתי ד"ר דורית זילברמן על פעילויותיה הרבות ובעיקר בהובלת "מאזנים", לאדיבה גפן, על הובלת מכון "גנזים" וכמובן לנירה תובל השוקדת יום וליל על צרכי האגודה ועל פעילותה המסורה המשתרעת על עשרות נושאים סבוכים ומורכבים ועל היותה "כליא הברק" של טרוניות ותלונות החברים. ישנם עוד חברים טובים ורבים שהתנדבו לעזור ולסייע בפעילויות השונות ותקצר היריעה מלפרט את כולם ועימם הסליחה.

שלשום התקבלו חברים חדשים לאגודה, ביניהם המחזאי והמשורר יהושע סובול שאף ברך בשם החברים החדשים. ההערכה כלפי האגודה בעולם הספרות, בתקשורת ואף בציבור ככלל, עולה משנה לשנה, ואלמלא תמיכתכם לא היינו יכולים להגיע להישגים אלה.

ושוב תודה ושנה טובה ואני מאחל לכולנו שניפגש באירועים משמחים וחשובים לקידום הספרות העברית במדינת ישראל ובעולם כולו.

צביקה ניר, יושב ראש

אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל