2 ספטמבר 2019 | נכתב ע"י 

הזוכה בפרס ברנר של אגודת הסופרים לשנת 2019 הוא ספרו של אלי עמיר "נער האופניים"

אלי עמיר צילום: יח"צאלי עמיר צילום: יח"צ


 

פרס ברנר הוא הותיק והיוקרתי בספרות העברית, והוא מחולק על ידי אגודת הסופרים מאז שנת 1945. הספר נבחר מתוך 96 (!) מועמדויות שהוגשו לועדת הפרס


ההודעה על הבחירה שפורסמה אתמול על ידי אגודת הסופרים זכתה להדים רבים בתיקשורת.


בוועדת השיפוט מטעם אגודת הסופרים ישבו פרופ' אילנה רוזן, ד"ר ננה אריאל והסופרת אדיבה גפן, יו"ר "גנזים של אגודת הסופרים". הוועדה החליטה כי פרס ברנר 2019 לפרוזה יוענק לספר "נער האופניים" (בהוצאת עם עובד) מאת אלי עמיר.

צביקה ניר, יו"ר אגודת הסופרים, בירך על הבחירה: "אני מברך את שופטי הפרס אשר עשו עבודה קשה ומורכבת לנוכח המועמדויות הרבות שהוגשו השנה. הבחירה באלי עמיר מתאימה לחשיבות פרס ברנר ויוקרתו בהיותו הפרס הספרותי הוותיק ביותר והחשוב ביותר".

מתוך נימוקי חבר השופטים על הבחירה ב"נער האופניים" של עמיר:

ספרו של אלי עמיר, "נער האופנים", ממשיך ומחזק את הנדבך האישי והביוגרפי שאפיין את ספריו הקודמים, אך בעוצמתו וברוחב יריעתו מוביל את יצירתו של עמיר לשיא חדש.  ספרו של עמיר מספר לא רק את סיפורו של המחבר, משפחתו והעדה או קהילת המוצא אליה הוא משתייך, אלא גם את סיפור יצירת החברה הישראלית מאוסף של קבוצות ועדות שמרכיביהן שונים, מגוונים ולא פעם גם מנוגדים או מתנגדים זה לזה. בתוך כך אנו קוראים, דרך הנרטיב העשיר של עמיר, על העיר  והקיבוץ, על ותיקים וחדשים, על מסורתיים ומודרניים, צעירים ומבוגרים, מזרחים ואשכנזים, אנשים מכל שדרות העם ובעלי תפקידים ושררה. את הדרמה החברתית הזו עמיר מפליא לבטא בעברית מדויקת, משכנעת וחומלת, שלא מתהדרת בספרותיותה אבל מורכבת ומרתקת בריבודה.

 

פרס ברנר מוענק באדיבות רחל ומשה ינאי. פרס ברנר לספר פרוזה עומד על סך 50 אלף ש"ח והוא מוענק על ידי אגודת הסופרים אחת לשנה לספר אחד שיצא לאור מאז ניתן הפרס הקודם.

פרס ברנר לשירה מחולק אחת לשלוש שנים על ספרי השירה שיצאו לאור בשלוש השנים האחרונות. גם פרס זה עומד על סך 50 אלף ₪, והוא מחולק לזוכה אחד, שניים או שלושה, על פי החלטת השופטים.

לפרס ברנר הוגשו השנה 206 ספרים בשתי קטגוריות: פרוזה ושירה. 96 ספרי פרוזה שיצאו לאור בשנה האחרונה, ו-110 ספרי שירה שיצאו לאור בשלוש השנים האחרונות. תוצאות פרס ברנר לשירה יוכרזו בהמשך העל ידי שופטי פרס ברנר ששמותיהם עדיין חסויים, עד לפירסום התוצאות .

צביקה הודיע לזוכה על הבחירה.