Super User

Super User

שלישי, 14 נובמבר 2017 09:58

יעקב אלגם

ראשון, 26 אוגוסט 2018 12:57

פרס רמת גן לספרות

חמישי, 23 אוגוסט 2018 13:27

טופס הצטרפות כמנוי מאזנים

אבקש להצטרף כמנוי "מאזנים" לשנה.

כנגד הצטרפות המנוי (המזכה אותי בקבלת 6 גיליונות במהלך השנה הקרובה), אני מתחייב/ת להעביר את התשלום ע"ס 250 ₪ .
את התשלום ניתן לשלוח בצ'ק לכתובת האגודה או בכרטיס אשראי באמצעות שיחת טלפון למזכירות האגודה.

חמישי, 23 אוגוסט 2018 13:23

דבר העורך מאזנים



דבר העורכות שרי שביט ותמר מרין:

המשבר המתמשך שעולם הספרות נתון בו הגיע לשיאו בשנתיים האחרונות והפך למשבר אקוטי של ממש, כזה שפתרונו מחייב אמצעי החייאה רדיקליים. אם תקופת הקורונה פגעה קשות בכל תחומי האמנות, הרי שעולם הספרות, שמשאביו היו מדולדלים מלכתחילה, נפגע יותר מתחומים אחרים.

אנו מאמינות שלכתב עת ספרותי משמעותי ומרכזי כמו "מאזניים" יש את הפוטנציאל להניע את גלגלי המערכת שהשתתקה, להזכיר לקהל הקוראים, להוצאות הספרים ולעולם התרבות כולו - שיש כאן כותבות וכותבים מעולים שיכולים לשנות את המצב.

מטרתנו כעורכות מאזניים היא בראש ובראשונה, לשמש תזכורת ערה ופועמת לחיוניות של עולם הספרות, ולזיקה העמוקה וההכרחית של היצירה הספרותית לכל שאר תחומי התרבות.

אנו מתכוונת לעשות זאת בראש ובראשונה, דרך תפקידו המרכזי של כל כתב עת - גילוי קולות חדשים. לצד זאת אנו מבקשות להושיט יד גם ליוצרים שלא מגיעים בהכרח מעולם הספרות אלא מעולמות התוכן הדיגיטלי ההולכים וכובשים את חיינו: תסריטאיות ותסריטאים, מחזאים ומחזאיות, שחקנים ויוצרי דרמה וטלוויזיה שעובדים על טקסטים ספרותיים.

בנוסף נרצה לדרבן סופרים בני דורות קודמים שנעלמו, ולגלות צדדים לא מוכרים של יצירתם.

בגליונות מאזניים של שנת 2022 נחשוף את הקוראים והקוראות העכשווים לקטעי ארכיון של סופרים עבריים שטרם ראו אור ואת הכתיבה הפרשנית על אודותיהם, לצד טקסטים בני זמננו, חדשניים ומרעננים.

אנו נרגשות מההזדמנות הייחודית שניתנה לנו, כשתי עורכות, בעידן הנוכחי, עידן ההשתחררות מהתבניות הפטריארכליות והמיזוגניות ששלטו בעולם הספרות שנים רבות.

תודה מקרב לב על נכונותה של אגודת הסופרים להטיל את האחריות הכבדה והנפלאה הזו על כתפנו, ולעורכת מאזניים היוצאת מיכל חירותי על עבודתה הנדירה.

על החתום:

תמר מרין ושרי שביט


על העורכות:

שרי שביט היא משוררת, סופרת ועורכת ספרים ותסריטים. פרסמה את ספרי הפרוזה "ברוריה הפקות", "הכל זריז", ואת ספרי השירה "ומה יש עוד" (אחוזת בית). ספרה האחרון "כאב מרחקים" (הוצאת מוסד ביאליק, סדרת כבר לשירה) ראה אור בשנת 2021 וזכה לשבחים רבים. זוכת פרס שירה על הדרך של עיריית תל אביב, מענק מפעל הפיס לשירה וקרן גולדברג לספרות. בוגרת החוג לכתיבה יוצרת וקולנוע באוניברסיטת תל אביב. בעברה ערכה את מדור הספרים של Ynet את מגזין הספרות האינטרנטי "ספרותקל'ה" ואת מחלקת הפרוזה המתורגמת בהוצאת מטר, כמו כן הגישה את מגזין הספרות "שוברים שורה" בערוץ כנסת וכאן 11. שביט אוצרת פסטיבלי ספרות ברחבי הארץ, עורכת תסריטים לטלוויזיה ולקולנוע וכותבת דוקטורט על אודות הספרות הציונית באוניברסיטת תל אביב.

תמר מרין היא סופרת, חוקרת ומבקרת ספרות, עורכת, מרצה ומנחה סדנאות לכתיבה יוצרת. פרסמה את הרומן "ילדים" ואת קובץ הסיפורים "מה אתה מסתכל על" (ידיעות ספרים) ואלה זיכו אותה בפרס שרת התרבות, בפרס קוגל לספרות יפה ובשיבחי הביקורת. הרומן הבא שלה עתיד לצאת בהוצאת "אחוזת בית". ספרה העיוני על עליית הפרוזה הנשית הישראלית "Spoiling the Stories: The Rise of Israeli Fiction" המבוסס על עבודת הדוקטורט שכתבה באוניברסיטת תל-אביב יצא לאור בהוצאת אוניברסיטת נורת'ווסטרן וזכה לשבחים. כלת פרס ברנשטיין לביקורת ספרות בשנת 2014, על רשימות ביקורת ומסות שפרסמה במוספי הספרות של עיתון "הארץ".

לאורך השנים מילאה תפקידים נוספים בתחום הספרות בהם שופטת בתחרות הסיפור הקצר של עיתון הארץ, עורכת ויועצת עבור הוצאות ספרים ומוסדות שונים בתחום התרבות. שימשה מרצה לספרות במוסדות אקדמיים ולא אקדמיים בהם אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת נורת'ווסטרן, סמינר הקיבוצים, המרכז האקדמי שלם, מנשר ובית אריאלה, וכיום מלמדת ספרות וכתיבה במחלקה לספרות עברית ובתכנית למגדר באוניברסיטת בן גוריון ובמסגרות נוספות.

כתובת הדוא"ל של המערכת:

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

גנזים אגודת הסופרים
רביעי, 22 אוגוסט 2018 13:24

אודות אגודת הסופרים

א. כללי התנהגות והיחסים שבין חברי האגודה בינם לבין עצמם:

  • כל חבר ינהג ביושר, ביושרה ובכבוד כלפי כל חבר אגודה.
  • על חבר אגודה להתייחס בכבוד לכישורים, ליצירות, לדעות ולממצאים של סופרים ומשוררים אחרים. עליו להציגם בצורה נכונה והוגנת וכן, להשתמש בערוצים המתאימים לחיווי דעתו בנושאים אלה.
  • כל חבר ינהג באופן מכבד וראוי, לא ישמיץ את חבר אחר, לא ילבין פני חבר אחר ברבים ולא יוציא דיבתו רעה.
  • חבר אגודה בעת פועלו ועשייתו הספרותית, יפעל בצורה הגונה ויעמוד בהתחייבויותיו.
  • חבר אגודה ינהג בסובלנות כלפי חבריו לאגודה.
  • חבר אגודה ישמור על אווירה תומכת כבסיס לשיתוף פעולה ויפעל עם חבריו לקידום אינטרסים ונושאים מקצועיים של האגודה של הספרות העברית.
  • כל חבר ישמור כמיטב יכולתו על כבוד העיסוק והעשייה הספרותית על כל גווניה וימנע מכל דבר העלול לפגוע בכבוד העיסוק ובעשיה הספרותית.
  • כל חבר יפעל כמיטב יכולתו לקידום מטרותיה של האגודה וימלא אחר הוראות תקנון האגודה והנהלים של ועדות המשנה השונות של האגודה, כפי שיתעדכנו מעת לעת.
  • חבר אגודה לא יצטט או יאזכר חלק מיצירה כלשהי שאינה פרי עטו, מבלי לציין את מקור הציטוט ומבלי לקבל הסכמה מפורשת מראש מבעל היצירה, והכל בכפוף להוראות חוק זכויות יוצרים, תשס"ח - 2007.
  • חבר אגודה ינהג באופן מכבד וייצוגי בעת השתתפותו באירועים המאורגנים על ידי האגודה ובאירועים אחרים שנדרשת בהם נציגות של האגודה.
  • חבר אגודה ינהג בכבוד כלפי יצירות של חבריו ולא יפעל באופן כלשהו המהווה הפרה של זכויות קניין רוחני של יוצר או גורם אחר (לרבות אך לא רק, הפרה של זכויות יוצרים).


ב. בירור תלונות

  • חבר אגודה רשאי להגיש תלונה כנגד חבר אגודה אחר, ככל שהוא סבור שאותו חבר אגודה פעל בניגוד לקוד האתי, תקנון האגודה, מטרותיה הרשומות של האגודה או כל דין אחר.
  • תלונה תוגש לוועדת האתיקה, כאשר מענה יהיה מענה הרשום של האגודה.
  • במקרה של בירור אודות התנהלות חבר אגודה או העברת תלונה של חבר אגודה המופנית כנגד חבר אחר, יעמיד החבר לרשות וועדת האתיקה את כל האסמכתאות בעניין והחומר הרלוונטי המצויים תחת ידו וכן כל חומר אחר שיתבקש להעמיד לרשות לוועדת האתיקה של האגודה, מקרים שיש בהם פגיעה בסודיות או בפרטיות של מוסד או אדם כלשהוא.
  • וועדת האתיקה תבחן כל תלונה או בירור נדרש, בהתאם להוראות תקנון האגודה.
  • לחבר הנילון תינתן אפשרות להגיב לתלונה ולהביא בפני הוועדה את עמדתו ומסמכים וחומרים עליהם הוא מסתמך.
  • החלטת וועדת האתיקה תהיה מנומקת.

חבר המבקש להתקבל לאגודה יצהיר בטופס הגשת הבקשה כי אם יתקבל לחברות יהיה מחויב לכללי הקוד האתי

*הקוד האתי מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך הוא מכוון לנשים וגברים גם יחד.
ראשון, 22 יולי 2018 23:24

זכויות החברים

ראשון, 22 יולי 2018 23:23

טופס רישום לאגודת הסופרים

[No form id or name provided!]
עמוד 2 מתוך 3