הנהלת אגודת הסופרים

הנהלת אגודת הסופרים


פרס ברנר הוא הוותיק והיוקרתי בספרות העברית, והוא מחולק על ידי אגודת הסופרים מאז שנת 1945.

הספר נבחר מתוך 110 (!) ספרי שירה שהוגשו לוועדת הפרס

ועדת השיפוט לפרס ברנר לשירה לשנת 2019 מטעם אגודת הסופרים: פרופ' תמר סוברן, המשורר עצמון יניב (סגן ומ"מ יו"ר אגודת הסופרים העברים) וד"ר רויטל רפאל ויוונטה (אוניברסטית בר אילן),  החליטה כי פרס ברנר 2019 לשירה יוענק לספר "איגרת אל הילדים" (בהוצאת עם עובד) מאת אלי אליהו.

פרס ברנר מוענק בתרומת ואדיבות רחל ומשה ינאי. פרס ברנר לספר שירה עומד על סך 50 אלף ש"ח והוא מוענק על ידי אגודת הסופרים אחת לשלוש שנים לספר שירה שיצא לאור מאז ניתן הפרס הקודם.

צביקה ניר, יו"ר אגודת הסופרים, בירך על הבחירה, ובישר עליה למשורר זוכה הפרס. "זו בחירה חשובה ומוצלחת", הוסיף צביקה ניר בברכתו, "אלי אליהו הוא מן המשוררים הבולטים בשנים האחרונות, שירתו ייחודית ורבת פנים ואני מקווה שבחירתו תהווה עידוד למשוררים נוספים, צעירים ובגיל הביניים להמשיך ולכתוב שירה בימים אלה שהספרות, לסוגותיה השונות, נדחקת במערכות החינוך והתרבות, לשוליים".

מתוך נימוקי חבר השופטים:

המשורר אלי אליהו מציע בספרו מבט ייחודי על העולם בלשון מקורית ורגישה.

אלי אליהו מקיים בספרו "איגרת אל הילדים" את אמירתו של ביאליק: "אָקוּמָה אֵלְכָה-לִּי אֶל-הַיְלָדִים, ... וְטָהַרְתִּי מֵרוּחַ פִּיהֶם וּבְנִקְיוֹנָם אֶרְחַץ שְׂפָתָי."

יש בספרו מעט המחזיק את המרובה., גם את הזעקה הברנרית ואת רגישותו לעוולות מבטא אליהו בלשונו הייחודית, המיכתמית אך נוקבת בדרישתה לחמלה. בשיר ששמו "גבעת עמל" הוא כותב: "וַאֲנִי רָאִיתִי אֶת חַסְרֵי הַיֶּשַׁע/ וְאֶת הַמְּגֹרָשִׁים מִבֵּיתָם, וְיָדַעְתִּי/ כִּי לִפְעָמִים הַחֹק הוּא פֶּשַׁע/ וְלֹא כָּל הַשָּׁפוּךְ הוּא דָּם". הוא מסיים את השיר הקצר בתהייה: "עַד מָתַי יִסְעַד אָדָם אֶת נַפְשׁוֹ/ בִּבְשַׂר הַחַלָּשִׁים מִמֶּנּוּ?"

בטון מאופק ורגיש פונה אליהו אל הבת הפרטית שלו ואל הילדים כולם, כמוסר להם בירושה חכמה עתיקה. שירתו של אלי אליהו, הפשוטה לכאורה אך הנוקבת במסריה, היא בגדר בשורה בימים אלה בהם החמלה איננה חזון נפרץ.

המשורר אלי אליהו הוא יליד 1969, וגדל ברמת גן. שיריו זכו בעבר בפרס תחרות "שירה על הדרך" מטעם עיריית תל אביב, בפרס שרת התרבות לספר ביכורים, בפרס מתנאל, בפרס ראש הממשלה, ובפרס רעיית הנשיא

לפרס ברנר הוגשו השנה 110 ספרי שירה. סך הכל הוגשו 206 ספרים בשתי הקטגוריות: פרוזה ושירה. (הזוכה בפרס ברנר לספר פרוזה לשנת 2019 הוכרז בסוף אוגוסט: אלי עמיר על ספרו "נער האופניים"). מרכז פרס ברנר מטעם אגודת הסופרים הוא מאיר עוזיאל.

על מועד ומקום טקס חלוקת הפרס תימסר הודעה בהמשך.

book12


הסדנא "לכתוב בקצב פעימות הלב" - בהנחיית ד"ר ליאור גרנות

שתתקיים בבית הסופר בתל-אביב החל מה-22.10 

תבקש לאפשר מרחב כתיבה מתוך הקרוב ללבנו:

קולות של אנשים אהובים שהולכים איתנו, 

מכתב או הודעה שמעוררים בנו זיכרונות,

 חפצים חשובים לנו שמספרים משהו עלינו, 

דמויות שהיינו רוצים להחיות בכתיבה, 

פנייה לאדם בחיינו ואמירה של דברים שהיינו רוצים לומר ולא אמרנו – ועוד.

הסדנא אינה מוגדרת כ"סדנא טיפולית" ומאידך אינה "סדנת כתיבה" גרידא אלא היא מבקשת לנוע בעדינות במרחב שבין כתיבה ובין רגש ומעודדת תהליכים של התבוננות עצמית והעצמה הן מבחינת תהליכי כתיבה והן מבחינת תהליכים רגשיים.

הסדנא מיועדת הן למתנסים חדשים בכתיבה והן למנוסים בכתיבה.

הסדנא מוכרת על-ידי החוג לביבליותרפיה בסמינר הקיבוצים לצורך השלמת שעות בספרות 



מועדים, מספר מפגשים ועלות:

 הסדנא תתקיים החל מה-22 באוקטובר, ימי שלישי בשעות 9:00-12:00  בבוקר,

בבית הסופר שברחוב קפלן בתל-אביב.

מספר מפגשים: 8 מפגשים כפולים (משך כל מפגש: 3 שעות)

עלות:2400 ש"ח

להרשמה: 054-2440988 

או: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 


על המנחה: 

ד"ר ליאור גרנות - ביבליותרפיסטית ומשוררת. פרסמה שני ספרי שירה ("והשמש-שמש", הוצאת הליקון, 2010; "שמה והולכת", הוצאת קשב לשירה, 2012) וספר בפרוזה פיוטית ("ננינה", אבן חושן, 2015). מרצה לביבליותרפיה במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון ומנחה סדנאות כתיבה. 


לקריאה בבלוג של ליאור באתר ביבליותרפיה: 

 http://bibliotherapy.co.il/category/posts/

לקריאת הבלוג של ליאור באתר פסיכולוגיה עברית:

 https://www.hebpsy.net/blog.asp?id=36

אלי עמיר צילום: יח"צאלי עמיר צילום: יח"צ


 

פרס ברנר הוא הותיק והיוקרתי בספרות העברית, והוא מחולק על ידי אגודת הסופרים מאז שנת 1945. הספר נבחר מתוך 96 (!) מועמדויות שהוגשו לועדת הפרס


ההודעה על הבחירה שפורסמה אתמול על ידי אגודת הסופרים זכתה להדים רבים בתיקשורת.


בוועדת השיפוט מטעם אגודת הסופרים ישבו פרופ' אילנה רוזן, ד"ר ננה אריאל והסופרת אדיבה גפן, יו"ר "גנזים של אגודת הסופרים". הוועדה החליטה כי פרס ברנר 2019 לפרוזה יוענק לספר "נער האופניים" (בהוצאת עם עובד) מאת אלי עמיר.

צביקה ניר, יו"ר אגודת הסופרים, בירך על הבחירה: "אני מברך את שופטי הפרס אשר עשו עבודה קשה ומורכבת לנוכח המועמדויות הרבות שהוגשו השנה. הבחירה באלי עמיר מתאימה לחשיבות פרס ברנר ויוקרתו בהיותו הפרס הספרותי הוותיק ביותר והחשוב ביותר".

מתוך נימוקי חבר השופטים על הבחירה ב"נער האופניים" של עמיר:

ספרו של אלי עמיר, "נער האופנים", ממשיך ומחזק את הנדבך האישי והביוגרפי שאפיין את ספריו הקודמים, אך בעוצמתו וברוחב יריעתו מוביל את יצירתו של עמיר לשיא חדש.  ספרו של עמיר מספר לא רק את סיפורו של המחבר, משפחתו והעדה או קהילת המוצא אליה הוא משתייך, אלא גם את סיפור יצירת החברה הישראלית מאוסף של קבוצות ועדות שמרכיביהן שונים, מגוונים ולא פעם גם מנוגדים או מתנגדים זה לזה. בתוך כך אנו קוראים, דרך הנרטיב העשיר של עמיר, על העיר  והקיבוץ, על ותיקים וחדשים, על מסורתיים ומודרניים, צעירים ומבוגרים, מזרחים ואשכנזים, אנשים מכל שדרות העם ובעלי תפקידים ושררה. את הדרמה החברתית הזו עמיר מפליא לבטא בעברית מדויקת, משכנעת וחומלת, שלא מתהדרת בספרותיותה אבל מורכבת ומרתקת בריבודה.

 

פרס ברנר מוענק באדיבות רחל ומשה ינאי. פרס ברנר לספר פרוזה עומד על סך 50 אלף ש"ח והוא מוענק על ידי אגודת הסופרים אחת לשנה לספר אחד שיצא לאור מאז ניתן הפרס הקודם.

פרס ברנר לשירה מחולק אחת לשלוש שנים על ספרי השירה שיצאו לאור בשלוש השנים האחרונות. גם פרס זה עומד על סך 50 אלף ₪, והוא מחולק לזוכה אחד, שניים או שלושה, על פי החלטת השופטים.

לפרס ברנר הוגשו השנה 206 ספרים בשתי קטגוריות: פרוזה ושירה. 96 ספרי פרוזה שיצאו לאור בשנה האחרונה, ו-110 ספרי שירה שיצאו לאור בשלוש השנים האחרונות. תוצאות פרס ברנר לשירה יוכרזו בהמשך העל ידי שופטי פרס ברנר ששמותיהם עדיין חסויים, עד לפירסום התוצאות .

צביקה הודיע לזוכה על הבחירה.

חמישי, 22 אוגוסט 2019 18:47

מקבץ הודעות 22.8.19

banner700 klali 2
אירועים קרובים בבית הסופר:

מידע נוסף יתפרסם באתר ובדף הפייסבוק


טוביה ריבנר ערב ליצירתו במלאת 30 לפטירתו

יום חמישי 29.08.19 בשעה 20:00

----

ר' שלום שבזי במלאת 400 שנה להולדתו

יום רביעי 4.9.19 בשעה 19:00

----

אביחי קמחי – הדרה לוין ארדי שניים אוחזין ערב אחד קוראים שירה ומדברים

יום חמישי 5.9.19 בשעה 20:30

----

ד"ר מתן חרמוני סדרת ההרצאות על עמוס מסע ספרותי ב"מנוחה נכונה"

יום שלישי 10.9.19 בשעה 19:00

----

יהושע סובול ערב ליצירתו בהגיעו לגבורות

יום חמישי 12.9.19 בשעה 20:00

----

חברי אגודה: מי שעדיין לא שילם דמי חבר לשנת 2019, נא להתקשר למשרד להסדיר תשלום

בקשת סיוע לסופרים ומשוררים במצוקה נא לשלוח לדוא"ל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.